کامپیوتر و لپ تاپ

کامپیوتر و لپ تاپ
 
پی سی لپ تاپ مرجع نقد و بررسی انواع کامپیوتر و لپ تاپ و....

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 34078
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

 

لوح‌رایانه یا تَبلِت (به انگلیسی: Tablet PC) یک رایانه قابل حمل شبیه نوت‌بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را می‌دهد تا به جای موشواره و صفحه کلید با دستگاه توسط انگشت دست یا قلم کار کند. البته امکان نصب موشواره و صفحه کلید با سیم و یا بلوتوث وجود دارد.

لوح رایانه ها دارای سیستم عامل مختلف مانند اندروید از شرکت گوگل، مائیمو و میگو از نوکیا، آی او اس ساخت اپل، کروم ساخت گوگل، لینوکس، وب او اس از شرکت ایچ پی و ویندوز میباشد البته بلک بری نیز تبلت هایی با سیستم عامل اختصاصی روانه ی بازار کرده است.

تبلت ها از نظر شکل ظاهری و عملکرد هم انواع گوناگونی دارند.از گلکسی تب گرفته که چیزی بیشتر از یک گوشی هوشمند غول پیکر نیست، آی پد که واقعا از تمامی گوشی های هوشمند کنونی و حتی آینده هم چند سروگردن بالاتراست! تا تبدیل شونده های 64 بیتی فوجیتسو یا لنوو که با یک لپ تاپ دی تی ار یا یک دسکتاب دو هسته ای از هر لحاظ(گرافیک، سرعت پردازش، رم، گنجایش، لوازم جانبی)توان رقابت دارند. اندازه تبلت ها از یک نمونه جیبی که در کف دست جا می شود تا تخته های 14 اینچ هم میرسد. صورت های مختلف تبلت اسلیت ها یا تخته ها اولین نوع و شناخته شده ترین نوع تبلت است که تمام رایانه فقط یک قطعه است و دیگر خبری از صفحه کلید فیزیکی نیست که در این شرایط از صفحه کلید مجازی لمسی استفاده می شود البته به قیمت از دست دادن بخشی از فضای صفحه به طور موقت. تبدیل شونده ها همانند لپ تاپ یک صفحه کلید فیزیکی دارند که تبلت دور آن 180 درجه میچرخد و میتوان تبلت را روی آن خواباند.اگر چه این نوع متداول تر است اما خطر آاپل رسیدن به دستگاه براثر چرخش نادرست در این نمونه بسیار بالاست. دورگه ها هم صفحه کلید دارند اما با این تفاوت که چرخان نیست ولی قابل جدا شدن است. کتابچه ها دارای دو صفحه نمایش هستند که یکی یا هر دوی آن لمسی یا چند لمسی است.این نمونه احتمالا بزرگترین مدل و یقینا گران ترین تیلت موجود در بازار است. رایانه فوق قابل حمل کوچکترین نمونه تبلت است که اندازه یک پی دی ای یا گوشی هوشمند بزرگ است و در جیب های بزرگ(البته نه خیلی بزرگ!)جا می شود.این مدل محصول همکاری مشترک مایکروسافت، اینتل و سامسونگ در طی برنامه اوریگامی می باشد. قدرت تبلت ها متفاوت است.ای آر ام ها مانند آندروید و آی او اس در حقیقت گوشی های هوشمند فوق پیشرفته در اندازه و شکل غیر معمول هستند اما 32 بیت ها و64بیت ها یک رایانه همه کاره امروزی هستند.

منبع : ویکی پدیا

 

 

بیشتر بخوانید

تبلت پی سی چیست؟

Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را می دهد که به

جای موس و کیبورد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.

Table PC ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل می شوند. شکل لوح مانند این کامپیوتر ها این امکان را می دهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.

انواع Tablet PC

Slate – لوح

Slate یا لوحی نوعی از این خانواده که فاقد کیبورد هستند. هر چند که امکان اتصال جداگانه کیبورد USB یا بلوتوث به آنها وجود دارد. این نوع معمولا دارای نمایشگر از نوع LCD با سایز بین 8.4 تا 14.1 اینچ هستند و به عنوان کامپیوتر کار در شغل های ایستاده مانند پزشکی، آموزش و .. بسیار استفاده می شوند.

Convertibles – قابل تبدیل

این نوع از Tablet PC یک بدنه اصلی دارای کیبورد و یک نمایشگر دارند. این نوع شباهت زیادی به لپ تاپ های پیشرفته دارد و اغلب بزرگتر و سنگین تر از نوع Slate هستند. اغلب نمایشگر از طریق یک مفصل به بدنه متصل است. این مفصل به نمایشگر این امکان را میدهد که 180 درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روی بدنه و کیبورد قرار بگیرد و یک صفحه تخت قابل نوشتن ایجاد می شود. این قابلیت یک نقطه ضعف هم برای این نوع کامپیوتر محسوب می شود. زیرا این انواع در محل مفصل خود ضعیف هستند و به راحتی آاپل می بینند. البته انواعی از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.

این نوع از Tablet ها در حال حاضر مشهورترین نوع در میان دیگر انواع هستند به دلیل اینکه به افرادی که هنوز به استفاده از قلم یا دست برای کار با کامپیوتر عادت ندارند این امکان را می دهد تا بتوانند از کیبورد استفاده کنند.

Hybrid – ترکیبی

مدل های هیبرید یا دو رگه انواعی هستند که خصوصیات Slate ها و Convertible ها را با هم دارند. این انواع دارای یک کیبورد هستند که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. نوع دو رگه نباید با انواع Slate که دارای کیبورد قابل جدا شدن هستند اشتباه گرفته شود. کیبورد های قابل جدا شدن انواع Slate قابلیت چرخش و تبدیل به یک کامپیوتر شبیه Convertible ها را ندارند.

استفاده از Tablet ها روز به روز در حال گسترش است. قیمت این نوع کامپیوتر نیز در حال کاهش است و میتوان با قیمتی کمی بیشتر از یک لپ تاپ، یک Tablet PC خریداری کرد.

 

کاربرگرامی شما می توانید برای خرید انواع تبلت ها از فروشگاه اینترنتی دی جی ابزار خرید نمایید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 مرداد 1393برچسب:, توسط مهندس جمالی
نقد وبررسی هوآوی هانر6 مطالبی در باره باDVD Writer تجربه ای متفاوت با MAC OS X در دل ویندوز موفی باتری و حافظه آیفون را دوبرابر می کند تجهیز 60 درصد خودروها به WiFi در سال 2019 رونمایی از محصولات برتر در روز اول نمایشگاه CES کنترل کردن سرعت فن کامپیوتر علت صدای فن(پنکه) کامپیوتر+عکس مادربرد MSI X99 MSI WS60 ایستگاه کاری نقد و بررسی مک بوک های اپل در مقابل هم : مقایسه MacBook Pro Retina 2014 با MacBook Air تمام ویژگی‌های جدید آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل لنوو لنوو تاریخچه شرکت ایسوس مقاله ای کامل در مورد با کامپیوتر مخترع موس کامپیوتر، در سن 88 سالگی مرد
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک